fredag 13 juli 2012

Gott och blandat från Almedalen

2 kommentarer:

  1. Jag kan ju ha fel, men jag tycker mig uppfatta en viss animositet visavi SD.

    SvaraRadera
    Svar
    1. SD vill inte ha ett mångkulturellt samhälle och det är deras rätt att debattera mot detta och driva den politiken som de gör. Mitt största problem med SD är inte dessa åsikter, utan det faktum att de i stället för att rakryggat föra fram dessa, hittar på egna sanningar, som att det inte skulle förekomma någon strukturell diskriminering eller välja en sådan partislogan som uppenbart ligger långt i från sanningen.

      Jag hade alltså konkret föredragit om Björn Söder t.ex. hade sagt: "Visst förekommer det strukturell diskriminering men vi inom SD ser inte det som ett problem och vi är inte intresserade av att lägga resurser på att lösa det."

      Jag hade fortfarande inte hållit med honom, men det hade varit mer rakryggat och jag har generellt alltid svårare för en oförmåga att stå för sina åsikter än vad jag har för åsikterna i sig.

      Radera